Måske synes du, det er spændende, det der med at anvende influencers i din markedsføring. Men hvad er en influencer egentlig?
En influencer kan være mange ting, men helt generelt skal du tænkte en influencer, som en, der kan påvirke, eller influere, som begrebet ogå så smukt afslører. Så en influencer er en, du kan indgå et samarbejde med til at ramme din målgruppe. Og det er en effektiv måde at lave markedsføring på, for undersøgelser viser, at 72 % af danskerne tror mere på informationer fra andre forbrugere end fra brands og virksomheder.
Du kan finde influencers forskellige steder. Nogle er bloggere, der har egen blog, enten via Bloggers Delight eller lign., eller via eget domæne. Andre blogger for eksempel kun på Instagram.
Der er også nogle, der mener, at kendte er influencers, altså når for eksempel Julia Roberts endorser et produkt eller går ind i et samarbejde med en virksomhed. Der er dog en del uenigheder om de kendte, og denne type markedsføring refereres tit til som celebrity endorsement.
One thought on “Hvad er en influencer?”